Patatesli Üçgen Börekler :)

 Günün her saatinde yiyebileceğim birşey sorsanız cevabım hiç şüphesiz börek olurdu :) İster kızartma ister fırında pişmiş olsun, kimse hayır diyemez şöyle sıcacık çıtır çıtır bir böreğe :)  Ben de düşündüm taşındım, servisi kolay bir börek koymaya karar verdim, içine de en sevdiğim içten hazırladım. Umarım beğenirsiniz :) 



Malzemelerimiz :) (Yaklaşık 4 Kişilik)

2 adet yufka
4 küçük patates (haşlanmış)
2 yumurta akı (biri iç için diğeri ise yufkaların ucunu yapıştırmak için)
3/4 su bardağı rendelenmiş dil peyniri
İsteğe bağlı bir miktar dereotu (kıyılmış)
İsteğe bağlı 1 dolu çay kaşığı köri
Tuz, karabiber

Yufkaya sürmek için
Yaklaşık yarım çay bardağı su
Yaklaşık yarım çay bardağı sıvı yağ
Not:Eksik gelirse eşit miktarda su ve sıvı yağı karıştırarak devam edebiliriz.

Nasıl Hazırlıyoruz? :)
Haşladığımız patateslerin kabuklarını soyup iyice ezip püre haline getiriyoruz. Üzerine 1 yumurta akı, dil peyniri, dereotunu ve köriyi ekleyip karıştırıyoruz. Damak tadınıza göre tuz ve karabiberini eklemeyi unutmuyoruz. Bir diğer tarafta yufkalarımızı uzun şeritler halinde kesiyoruz ki böreğimizi muska gibi sarabilelim (şeritleri servis etmek istediğiniz boya göre kesin, belirli bi ölçü vermiyorum o yüzden, ama bir ucundan diğer ucuna kestiğiniz şerit bence çok uzun olur, onu ikiye bölmenizi tavsiye ediyorum). Kestiğimiz şeritlere patatesli karışımı koymadan önce bir fırça yardımıyla üzeri için hazırladığımız su ve sıvı yağ karışımını sürüyoruz. Daha sonra yufka şeridimizin bir ucuna taşmayacak şekilde patates karışımımızdan koyup muska gibi böreğimizi sarıyoruz ve ucuna yumurta akı sürüp kapatıyoruz. Böreklerimiz kızgın bir tavada kızarmaya hazırlar :)
Not: İsterseniz böreklerinizi hazırladıktan sonra çırpılmış yumurtaya bulayıp sonra da galeta ununa
batırarak da kızartabilirsiniz. Seçim size kalmış... :)

Afiyet Olsun :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sakızlı Paskalya Çöreği :)

Gönül Ne Kahve İster Ne Kahvehane Gönül Muhabbet İster Kahve Bahane

Ocakların Sultanı Çaydanlıklar :)