Yeliz’in Kremalı Soğanlı Tortellinisi

Tortelliniyi hiç duymayanlarınız için bir tanım yapacak olursam bizim halis muhlis kayseri mantısının kıymalı değil de başka malzemelerle doldurulanı diye tarif edebilirim :) Ben bugün peynir dolgulusunu kullanacağım. Hadi bakalım nasıl bir lezzet çıkacak ortaya :)



Malzemelerimiz :) (3 Kişilik)

1 paket peynir dolgulu tortellini(250 gr) (Ben Barilla’ yı kullanmayı tercih ediyorum)
2 adet orta büyüklükte soğan(isteğe bağlı olarak azaltabilirsiniz, ben soğanı çok sevdiğim için bolca kullanıyorum)
1 paket krema
2 yemek kaşığı süt
3 yemek kaşığı zeytinyağı
Yarım yemek kaşığı tereyağı

Nasıl Yapıyoruz? :)
Tavamıza (ben genellikle wok tava tercih ediyorum) zeytinyağını ve tereyağını atıp erimesini bekliyoruz. Üzerine jülyen doğradığımız soğanlarımızı atıyoruz. Tuz ve karabiberi istediğimiz miktarda ekleyip karıştırıyoruz. Ben üzerine bir tutam da esmer şeker atıyorum, daha bir lezzetli oluyor :) Soğanlar iyice ölünce üzerine 2 kaşık süt atıyoruz ve yavaşça karıştırıyoruz, soğanların biraz sütü çekmesini bekliyoruz. Sonrasında 1 paket kremanın hepsini üzerine döküyoruz ve karıştırıyoruz, yaklaşık 5-6 dakika ocakta kendi halinde orta ateşte pişiyor. Bir kenarda paketin üzerinde tavsiye edilen süre olan 11 dakika boyunca pişirdiğimiz tortellinilerimizi de unutmuyoruz :) Kremalı karışımımızın üzerine, piştikten sonra süzdüğümüz tortellinileri de ekleyip 3-4 dakika boyunca karıştırıyoruz. Artık yemeye hazır :)

Afiyet Olsun :)

Not: Soğanlar tavadayken çok kısık ateşte pişirmeyin, çünkü soğan hemen suyunu bırakıveriyor. Tavsiyem genellikle orta ateşte pişirmeniz :) Ayrica eğer isteğinize göre soğan miktarını azaltırsanız mutlaka yağ miktarını da azaltmayı unutmayın, yoksa yağlı olur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sakızlı Paskalya Çöreği :)

Gönül Ne Kahve İster Ne Kahvehane Gönül Muhabbet İster Kahve Bahane

Ocakların Sultanı Çaydanlıklar :)